Uutta kirjastojen e-musiikkipalveluissa

Kyyti-kirjastojen asiakkailleen tarjoamat musiikin verkkopalvelut ovat uudistuneet.
Suosittu Rockway-musiikkikoulu tarjoaa uusia kursseja ukulelelle, bassolle, rummuille, kosketinsoittimille ja äänitykseen.
Klassisen musiikin kuuntelupalvelu Naxos Music Library on saanut rinnalleen jazzmusiikkia sisältävän Naxos Music Library Jazzin ja maailmanmusiikkipalvelu Naxos Music Library Worldin.

Rockway

Opiskele musiikkia alkeis- tai jatkokurssilla

Rockway-musiikkikoulun lainattavilla verkkokursseilla voi opiskella soittoa, laulua ja äänittämistä ammattitaitoisten opettajien johdolla. Kursseja on sekä aloitteleville että pidemmälle edistyneille harrastajille seuraavista aihepiireistä: koskettimet, kitara, basso, rummut, ukulele, huuliharppu, laulu ja äänitys. Kaikki kurssit ovat suomenkielisiä. Käytössä on metronomi, viritin sekä mahdollisuus äänittää omaa soittoa tai laulua.

Lainaa ja varaa kursseja

Rockway-kursseille kirjaudutaan kirjastokortin numerolla ja tunnusluvulla. Kurssien laina-aika on 14 vuorokautta. Jos haluttu kurssi on lainassa, siihen voi tehdä varauksen.

Naxos

Kuuntele musiikkia verkossa kirjastokortilla

Naxos-palveluiden kautta kirjaston asiakkaat voivat kuunnella musiikkia ilmaiseksi jatkuvasti kasvavasta levyvalikoimasta. Palveluihin kirjaudutaan kirjastokortilla. Erillistä tunnuslukua ei tarvita.

Naxos Music Library Jazz sisältää tuhansien levyjen kokoelman sekä nykyjazzia että jazzin legendoja. Levyjä voi hakea muun muassa julkaisijan, säveltäjän tai esittäjän mukaan. Palveluun on saatavilla mobiilisovellus.

Naxos Music Library World sisältää kattavan levyvalikoiman maailmanmusiikkia ja etnoa eri puolilta maailmaa.

Naxos Music Library tarjoaa kuunneltavaksi kymmeniä tuhansia levyjä pääasiassa klassista musiikkia. Lisäksi valikoimissa on muun muassa bluesia, kansanmusiikkia ja vanhempaa popmusiikkia. Palveluun on saatavilla mobiilisovellus.