Ennakköäänestys on mahdollista joissakin Kouvolan kirjastoissa

Kouvolan yhdeksästä kirjastosta kuusi toimii vuoden 2018 presidentinvaalien ennakkoäänestyspaikkana. Ennakkoäänestyksen voi suorittaa Haanojan, Inkeroisten, Korian, Kuusankosken, Myllykosken ja Valkealan kirjastoissa. Lisäksi molemmat Kouvolan kirjastoautot Oravan Matti ja Regina toimivat äänestysbusseina.

Äänestyskirjastoissa voi sekä äänestää että lainata samalla kertaa

Ennakkoäänestys aiheuttaa muutoksia äänestyspaikkoina toimivien kirjaston aukioloaikoihin 17. - 23.1.2018 ja mahdollisen toisen äänestyskierroksen toteutuessa lisäksi ajanjaksolla 31.1. - 6.2.2018.

Äänestyspaikkoina toimivat kirjastot ovat sopeuttaneet omat aukiolonsa äänestysaikoina joustaviksi. Näin asiakkailla on mahdollisuus kaikkina äänestyspäivinä toimittaa samalla kertaa sekä äänestys että kirjastoasiointi.  Äänestyspaikkoina toimivien kirjastojen aukioloajat ovat seuraavat:

17. - 19.1. ja 22. - 23.1. (toisen äänestyskierroksen toteutuessa 31.1. - 2.2. ja 5. - 6.2.)
Haanojan, Inkeroisten, Korian, Kuusankosken, Myllykosken ja Valkealan kirjastot ovat avoinna klo 10 – 19.

20. - 21.1. (toisen äänestyskierroksen toteutuessa 3. - 4.2.)
Haanojan, Inkeroisten, Korian, Kuusankosken, Myllykosken ja Valkealan kirjastot ovat avoinna klo 10-15.

Ennakkoäänestyspaikkoina toimivista kirjastosta Haanoja, Inkeroinen ja Myllykoski toimivat myös omatoimikirjastoina.  Niissä voi asioida normaalisti omatoimisesti klo 7-20 välisenä aikana myös ennakkoäänestyksen ajanjaksoina.

Kirjastoautot Oravan Matti ja Regina toimivat ennakkoäänestysbusseina, eikä niissä voi äänestyspäivinä hoitaa kirjastoasioita.

Muiden kirjastojen aukioloaikoihin ennakkoäänestys ei vaikuta lainkaan.

Tiedotetta päivitetty 9.1.omatoimikirjastojen kohdalta. Äänestyspaikkoina toimivat omatoimikirjastot ovat Haanojan, Inkeroisten ja Myllykosken kirjastot.